غرب آسیا
کد خبر : 749
دوشنبه - 20 دی 1395 - 14:48
نتانیاهو:

با کشورهای عربی علیه ایران ائتلاف تشکیل داده‌ایم

به گزارش پایگاه سفیر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که چندی پیش «تنها» دستاورد برجام را «نزدیکی کشورهای عربی به اسرائیل» خوانده بود، این بار گفته در حال تشکیل ائتلاف با اعراب علیه ایران است چرا که این کشورها، دیگر «اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند.»
غبار نشسته بر روابط اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی با طوفان پیروزی‌های محور مقاومت برخاسته و این روابط هر روز عیان‌تر از قبل می‌شود. تحولات جهان عرب که به «بیداری اسلامی» موسوم است، از سال ۲۰۱۱ شروع شد. اما با ظهور تروریست‌های تکفیری و به حاشیه رانده شدن این تحولات، فرصت بی‌نظیری در اختیار ملت‌های منطقه قرار گرفت که دوستان و دشمنان خود را بشناسند. در یک طرف ماجرا ایران بود که در برابر تروریست‌ها ایستادگی کرد و در سوی دیگر مرتجعین عرب قرار دارند که با تجهیز تروریست‌ها منطقه را به آشوب کشاندند. ولید بن طلال شاهزاده مشهور سعودی به تازگی اعتراف کرد که داعش در ریاض تشکیل شده است. این مسئله باعث شد که ایران با کمک به شکست تروریست‌ها به نفوذ و محبوبیت خود در منطقه اضافه کند و کشورهای مرتجع عربی نیز خود را «بازنده بزرگ» بدانند. قدرت گرفتن ایران همچنین بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل به عنوان دشمن جهان اسلام است.
اما برخی اشتباهات در حوزه سیاست خارجی کشورمان از جمله تلاش برای نزدیکی به آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای باعث شد ارتجاع عرب با این توهم که «برجام بر قدرت ایران خواهد افزود» به سمت رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلاف با این رژیم حرکت کنند. نتانیاهو چندی پیش گفته بود برجام فقط یک دستاورد برای آنها داشته و آن نزدیک شدن کشورهای عربی به اسرائیل بود. نتانیاهو این بار گفته، در حال تشکیل یک ائتلاف با کشورهای عربی علیه ایران است!
به گزارش تسنیم، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه «سی‌‌بی‌‌اس‌نیوز» آمریکا که از وی پرسید، «آیا اسرائیل و عربستان در حال تشکیل ائتلافی ضد ایرانی در خاورمیانه هستند» گفت: «چنین ائتلافی وجود دارد.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرد، این رژیم روابط با عربستان را «به میزان چشمگیری» افزایش داده است. نتانیاهو افزود: «تغییراتی در روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی ایجاد شده و اسرائیل و جهان عرب در حال تبادل اطلاعات هستند.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «موضع اسرائیل در قبال جهان عرب تغییر کرده است چون آنها دیگر اسرائیل را به‌عنوان دشمن خود در نظر نمی‌گیرند بلکه آن را متحد خود می‌دانند.» پیش از این نیز «ایوب قرا»، معاون وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی از روابط نزدیک تل‌آویو با کشورهای عربی ازجمله بحرین پرده برداشته و گفته بود وی در زمینه‌سازی برای سفر هیئتی از خاخام‌های یهودی به بحرین نقش داشته است.
اواخر آذر ماه  «بنیامین نتانیاهو» در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس» گفته بود «می‌توانم بگویم تنها چیز خوبی که توافق هسته‌ای با ایران داشت، این بود که دولت‌های عربی و اسرائیل را به هم نزدیک‌تر کرد.»  روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در خبری به نقل از اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، اعلام کرده «روابط ما با عربستان و امارات بهتر شده است و تشکیلات خودگردان فلسطین سال آینده سقوط خواهد کرد.» شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی هم در گزارشی، روابط بین این رژیم و آل سعود را «بسیار بسیار گرم» توصیف کرد و گفت سعودی‌ها مسئله فلسطین را رها کرده‌اند. «هرتزی هالوی» رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز نسبت به بهبود روابط میان تل‌آویو و کشورهای عربی مانند عربستان و امارات ابراز خوش‌بینی کرده است. روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز مرداد ماه گزارش داده بود «انور عشقی» ژنرال بازنشسته عربستانی و رئیس مرکز مطالعات سیاسی خاورمیانه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

منبع: کیهان

انتهای پبام/