آمریکا و اروپا » خبر سه
کد خبر : 1590
یکشنبه - 3 بهمن 1395 - 12:47
وزیر خارجه آلمان:

با ترامپ، جهان به سمت دوران پرآشوب در حرکت است

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان در گفت وگو با یک روزنامه آلمانی گفت: پس از به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ» در آمریکا «نظم قدیمی جهانی به پایان رسیده است» و به سمت دورانی پرآشوب در حرکت هستیم.

اشتاین مایر درمقاله ای که در روزنامه ‘بیلد ام زونتاگ’ منتشر شد، نوشت: با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا جهان قرن بیستم بطور قطعی و برای همیشه به پایان رسید.

اشتاین مایر در ماههای اخیر صریح ترین چهره منتقد ترامپ در آلمان بوده است.

وی درمقاله روز یکشنبه خود نوشت: اینکه جهان فردا چه وضع و شکلی خواهد داشت هنوز مشخص نشده و کاملا گشوده است. اشتاین مایر ابراز عقیده کرد که تغییرات به سمت بهتر شدن نیست و جهان باید برای دورانی پرآشوب آماده شود.

وی در عین حال نوشت که دولت آلمان به دنبال گفت و گو با دولت ترامپ و ‘تبیین مواضع ، ارزش ها و منافع ما’ خواهد بود.

وی ابراز اطمینان کرد که در واشنگتن (در دولت ترامپ) هم مخاطبانی هستند که می دانند کشورهای بزرگ هم به شریک نیاز دارند.

دونالد ترامپ بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) پس از برگزاری مراسم سوگند در حالی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا آغاز به کار کرد که سخنان وی در دوران کارزار انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات هشتم ماه نوامبر، بسیاری را در داخل و خارج آمریکا با نگرانی هایی مواجه ساخته است.

روزهای جمعه و شنبه تظاهرات گسترده ای ضد ترامپ در آمریکا و برخی از کشورهای جهان برگزار شد.

مراسم تحلیف ترامپ در آلمان با بی تفاوتی سیاستمداران رو به رو شد بطوری که در زمان برگزاری مراسم ادای سوگند و آغاز به کار ترامپ ، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سرگرم بازدید از موزه ای در حومه برلین بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/