آمریکا و اروپا
کد خبر : 1172
سه شنبه - 28 دی 1395 - 13:10
اندرو میچل:

اگر لندن رویکرد خود در یمن را تغییر ندهد باید منتظر تروریسم در خاک انگلیس باشد

اندرو میچل از اعضای حزب محافظه‌کار و نماینده پارلمان بریتانیا گفت اگر دولت، سیاست خود را در یمن تغییر ندهد، تروریست به خاک بریتانیا کشانده خواهد شد.

اندرو میچل در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف گفت حمایت بریتانیا از ائتلاف سعودی علیه یمن ترور را شعله‌ورتر می‌کند و می‌تواند به تهدیدات علیه اروپا بدل شود.

میچل تنها چهره سیاسی بریتانیایی است که طی دو سال گذشته به یمن سفر کرده و گفت سیاست‌های دولت بریتانیا در فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی و در کنار آن کمک‌های میلیون پوندی به این ائتلاف متناقض و ناسازگار است.

وی همچنین هشدار داد، دولت بریتانیا در معرض تخریب یک حکومت مستقل است و هشدار داد جوانان یمنی در آستانه تبدیل شدن به افراطیونی علیه بریتانیا هستند.

میچل که تازه از سفر به یمن بازگشته خطاب به دولت بریتانیا هشدار دارد سیاست‌های خود را تغییر دهد . گفت دولت بریتانیا بخشی از ائتلافی است که یمن را از راه هوایی و دریایی محاصره کرده است و مردم همین مساله نفرت را در نسل جوان شعله‌ور می‌کند.

جنگ یمن تا کنون ۱۰ هزار نفر را کشته که اکثر آنان در حملات هوایی جان باختند به گفته حامیان حقوق بشر بیمارستان‌ها، مراکز خرید و دیگر مراکز غیرنظامی هدف این حملات بوده‌اند.

بریتانیا به عربستان سعودی در جنگ علیه یمن تسلیحات می‌فروشد، مشاوره و راهنمایی نظامی داده و حمایت دیپلماتیک می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/