آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 2021
چهارشنبه - 6 بهمن 1395 - 15:35
طالبان:

اگر آمریکا به اشغال افغانستان ادامه دهد؛ جنگ حق مشروع ماست

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان، در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نوشت که ده‌ها کشور که در اشغال افغانستان دست داشتند برای شکست مقاومت این کشور به تلاش‌های سیاسی، نظامی و تبلیغاتی دست زدند اما نتوانستند این مقاومت را از بین ببرند.

در این نامه آمده است که ملت رنجدیده افغانستان به معنای واقعی اراده پایان دادن به جنگ را دارند اما این را هم می‌دانند که عامل اساسی جنگ جاری وجود اشغالگران خارجی در این کشور است.

مجاهد اظهارداشت: افغانستان طولانی‌ترین تاریخ استقلال و آزادی را در سطح منطقه دارد و یکی از علت‌های این مسئله این است که استقلال، تمامیت ارضی، و دفاع از منافع ملی افغانستان متعلق به گروه‌ها، حکومت‌ها و افراد نیست بلکه متکی بر ملت است.

براساس نامه طالبان، در تاریخ افغانستان وجود ندارد که از این سرزمین ضد امنیت و منافع دیگران استفاده شده باشد و ملت افغانستان نه در گذشته اشغال شرقی را پذیرفت و نه امروز تجاوز غربی را می‌پذیرد.

سخنگوی طالبان اعلام کرد: ملت افغانستان جنگ را برای کسب حق خود افتخار بزرگ می‌داند و جنگ به گروه‌های کوچک و یا افراد محدود نیست بلکه قیام مردمی سرتاسری تمام  اقوام موجود در افغانستان است.

در این نامه آمده است که گروه طالبان برای هر اقدام خود دلیلی دارد و این موجب افزایش اعتبار سیاسی این گروه شده اس و با کشورهای منطقه و جهان حتی سازمان ملل متحد روابط و تفاهم دارد.

مجاهد مدعی شد که این گروه در تمام اقوام افغانستان ریشه دارد و بیش از ۵۰ درصد خاک افغانستان را کنترل می‌کند.

سخنگوی طالبان اظهار داشت: در سطح افغانستان، منطقه و جهان این اجماع به وجود آمده که جنگ افغانستان بیش از این به نفع هیچ طرفی نیست.

وی در خطاب به ترامپ گفت که جنگ افغانستان که توسط ارتش شما آغاز شد را کنترل کنید.

ذبیح‌الله مجاهد در پایان نامه به دولت جدید آمریکا هشدار داد: اگر نیروهای آمریکایی به اشغال افغانستان ادامه دهد جنگ حق مشروع این گروه است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/