آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 1510
شنبه - 2 بهمن 1395 - 16:28
صدیق صدیقی:

افغانستان از دولت جدید آمریکا خواستار ادامه حمایت از این کشور در مبارزه با تروریسم شد

«صدیق صدیقی» روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران در کابل گفت: نیروهای افغان در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارند، آمریکا و متحدانش باید با دولت افغانستان همکاری دراز مدت داشته باشند تا این کشور بتواند با تروریسم جهانی مبارزه کند.
وی همچنین در باره موجودیت پلیس خیالی گفت: بررسی ها در باره پلیس خیالی در صفوف این نیروها ادامه دارد و تاکنون موجودیت پلیس خیالی گزارش نشده است.
صدیقی افزود: هیأت بلندپایه ای زیر نظر معاونان وزارت کشور به تمامی استان های افغانستان سفر خواهند کرد و موجودیت پلیس خیالی را مورد رسیدگی قرار داده و نتایج آن را منتشر خواهند کرد.
آمریکا اعلام کرده است که حقوق ماهانه ۳۰ هزار نظامی خیالی افغانستان را قطع کرده، اما نگفته است که این سربازان خیالی به پلیس یا ارتش تعلق دارد.
سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرد که عملیات زمستانی علیه تروریسم در استان های «قندوز»، «ارزگان»، «هلمند»، «فراه»، «ننگرهار» و «غزنی» ادامه دارد.
وی گفت که در یک سال گذشته در غزنی بیش از یکهزار عملیات علیه تروریست ها انجام شده که دستاوردهای زیادی داشته است.
صدیقی همچنین گفت که در سال ۲۰۱۶ در استان «بغلان» و «قندوز» ۴۲۰ تن از افراد طالبان کشته شده اند که شمار زیادی از آنان، فرماندهان این گروه بودند.
سخنگوی وزارت کشور افغانستان اضافه کرد که فهرست کامل و مشخصات کشته شدگان در اختیار این وزارتخانه قرار دارد.
سخنگوی وزارت کشور افغانستان همچنین از ادامه عملیات علیه داعش در استان ننگرهار خبر داد و افزود: عناصر این گروه تروریستی آسیب های فراوانی به مردم این استان وارد کرده است و عملیات نیروهای افغان در شهرستان های «کوت»، «ده بالا» و «اچین» علیه گروه ادامه دارد.
صدیقی تلفات نیروهای پلیس را در ماه دی در سراسر افغانستان ۸۰ تن اعلام کرد.
وی تصریح کرد: «مبارزه با فساد در وزارت کشور بشدت ادامه دارد و شماری از افراد در این وزارتخانه به اتهام دست داشتن در فساد بازداشت شده اند.
وی همچنین از ادامه تحقیقات داخلی و خارجی در استان قندهار در ارتباط با انفجار در سرای میهمانان استانداری قندهار خبر داد و افزود: پس از تکمیل شدن این تحقیقات، نتایج آن اعلام خواهد شد.
انفجار دو هفته قبل در قندهار به کشته شدن ۱۲ تن انجامید که ۵ تن از دیپلمات های امارات نیز از جمله این کشته شدگان بودند. ناتو، امارات و افغانستان به طور مشترک کار بررسی این انفجار را برعهده داشتند.
سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که هیائی مامور رسیدگی به امکانات نیروهای پلیس در سراسر کشور شده است و پس از پایان کار این هیات و اعلام نیازهای تسلیحاتی، تجهیزات جدیدی برای سرکوب تروریست ها در فصل بهار، در اختیار این نیروها قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/