آمریکا و اروپا » غرب آسیا
کد خبر : 1924
چهارشنبه - 6 بهمن 1395 - 10:17
مجمع پارلمانی شورای اروپا:

اسراییل به طور عمدی و نابجا از قوه قهریه علیه فلسطینیان استفاده می کند

به گزارش پایگاه صهیونیستی ‘تایمز آو اسرائیل’، ‘مجمع پارلمانی شورای اروپا’ دیروز (سه شنبه) قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن رژیم صهیونیستی به
‘استفاده عمدی و نابجا از قوه قهریه علیه فلسطینیان ساکن غزه’ متهم شده است. این قطعنامه بر اساس گزارشی استوار است که در آن حمله رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی، کشاورزان، روزنامه نگاران، نیروهای امدادرسان و معترضان نقض فاحش اصول حقوق بشر و معیارهای اجرای قوانین بین المللی خوانده شده است.
گزارش مذکور که توسط یک سیاستمدار سوئدی به نام ‘اوا-لنا جانسون’ از حزب سوسیال دمکرات نوشته و در تاریخ ۴ ژانویه (۱۵ دی) به این مجمع ارائه شد، تصریح می کند: موارد تیراندازی های مرگبار و عمدی به افرادی که هیچ خطر جانی به همراه نداشتند از الگوی هولناک اسرائیل برای کشتار هدفمند و غیرقانونی مردمان غزه خبر می دهد.
گزارش مذکور به یک گروه مردم نهاد فلسطینی استناد کرده که به مستندسازی ۱۳۶مورد کشتار فلسطینیان در غزه توسط گلوله های جنگی نظامیان صهیونیست در منطقه حایل از سال ۲۰۱۰ تاکنون پرداخته است؛ ۲۰ مورد از نمونه های مستند سازی شده مربوط به کشتار کودکان فلسطینی است.
قطعنامه مذکور روز سه شنبه با ۴۶ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۲ رای ممتنع در جلسه استراسبورگ فرانسه تصویب شد.
بر اساس گزارش تایمز آو اسرائیل، نمایندگان رژیم صهیونیستی تلاش کردند این رای گیری را به تاخیر بیاندازند، اما موفق نشدند.
قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنین رژیم صهیونیستی را به ‘تشدید بی سابقه و گسترده حملات و آزار و اذیت ماهیگیران فلسطینی از جمله شلیک گلوله های جنگی به سوی آنان’ متهم و تصریح کرده است که در نتیجه سیاست ها و اقدامات رژیم صهیونیستی، این افراد با فقر و بیکاری دست به گریبان هستند.
گزارش مذکور همچنین به حمله رژیم اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴، کشتار مردم غزه و نابودی زیرساخت های مدنی منطقه اشاره کرده است.
این گزارش می افزاید: برآورد شده است که بیش از ۱۲ هزار و ۶۲۰ باب منزل در این جنگ تخریب شد و ۶ هزار و ۴۵۵ خانه دیگر به شدت آسیب دید. در نتیجه این ویرانی، ۱۷ هزار و ۶۵۰ خانواده معادل حدود ۱۰۰ هزار نفر آواره شدند.
قطعنامه این گروه اروپایی با هشدار درباره بحران انسانی در منطقه غزه به دلیل نبود دسترسی به کالاهای ضروری، آب و برق، خواستار پایان دادن به حصری شده که رژیم صهیونیستی و مصر بر منطقه غزه تحمیل کرده اند.
این شورا همچنین موکدا از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که ‘از استفاده نابجا از قوه قهریه علیه غیرنظامیان فلسطینی در منطقه حایل و مناطق ماهیگیری خودداری کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/