آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 1821
سه شنبه - 5 بهمن 1395 - 10:59

اردن انتقال سفارت آمریکا به قدس را اقدامی خطرناک خواند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هایل داوود در گفت وگوی تلنفی با الرساله نت اظهار داشت: تصمیم دولت جدید آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی ضربه ای بزرگ به نقش میانجی گرانه این کشور در مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی خواهد بود و نشان می دهد که آمریکا اهمیتی برای قطعنامه های بین المللی که قدس را شهری اشغال شده می داند، قائل نیست.
داود تصریح کرد که امت اسلامی و عربی باید قاطعانه در برابر این تصمیم آمریکا بایستند تا این کشور بداند اگر بخواهد دست به چنین کاری بزند، منافعش با خطراتی جدی مواجه خواهد بود.
وی هشدار داد که اگر امت اسلامی و عربی به پا نخیزند و دست به تحرکاتی جدی نزنند، آمریکا سفارت خود را به قدس منتقل می کند و دیگر کشورهای غربی نیز به تبع آن دست به چنین کاری خواهند زد.
وزیر اوقاف اردن اظهار داشت که اگر کشورهای غربی با واکنش تند و قاطعانه کشورهای اسلامی و عربی مواجه نشوند، قدم در مسیری خواهند گذاشت که آمریکا در پیش گرفته است و این یعنی تضعیف جدی موضع امت اسلامی و عربی.
داوود اشاره کرد که کنگره آمریکا ۲۰ سال پیش با انتقال سفارت این کشور به قدس موافقت کرده است.
در همین راستا، هایل داوود تاکید کرد که کوچ اجباری فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ توسط رژیم صهیونیستی در راستای پیشبرد طرح شوم این رژیم به منظور یهودی سازی کامل سرزمین فلسطین صورت می گیرد.
وزیر اوقاف اردن افزود که رژیم صهیونیستی در پرتو سکوت جامعه جهانی و ناتوانی کشورهای عربی همچنان به جنایت های خود علیه ملت و سرزمین فلسطین ادامه می دهد که مقابله با این وضعیت مستلزم اتخاذ موضعی قاطع است.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرده بود که سفارت آمریکا در تل آویو را به قدس اشغالی انتقال خواهد داد؛ بر همین اساس مقامات رژیم صهیونیستی با روی کار آمدن ترامپ به دنبال اجرایی کردن این ادعا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/