رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

  • پنجشنبه 7 بهمن 1395 - 15:26
  • کد خبر : 2135
  • مشاهده : 614 بازدید
  • سیاست خارجه
  • چاپ خبر : نخستین اجلاس مشترک اقتصادی ایران و فرانسه هفته آتی برگزار می شود

«علی آهنی» در همایش «ایران؛ بازاری برای اکتشاف فرصت ها» در محل اتاق بازرگانی «او دو سن» فرانسه، افزود: وزرای امور خارجه ایران و فرانسه ریاست این اجلاس مشترک اقتصادی را بر عهده می گیرند. وی تاکید کرد: ایران با زیر ساخت اقتصادی قوی در زمینه صنعت، کشاورزی و حمل و نقل، می تواند شریک […]

«علی آهنی» در همایش «ایران؛ بازاری برای اکتشاف فرصت ها» در محل اتاق بازرگانی «او دو سن» فرانسه، افزود: وزرای امور خارجه ایران و فرانسه ریاست این اجلاس مشترک اقتصادی را بر عهده می گیرند.
وی تاکید کرد: ایران با زیر ساخت اقتصادی قوی در زمینه صنعت، کشاورزی و حمل و نقل، می تواند شریک اقتصادی پایداری برای فرانسه باشد.
سفیر ایران در فرانسه با ابراز خوشحالی از تحولات رو به رشد روابط فرانسه و کشورمان در پی توافق هسته ای گفت: در ادمه این روند و با سفر رئیس جمهوری ایران به پاریس در سال گذشته میلادی، روابط دو کشور وارد فصل نوینی شد.
آهنی افزود: در سفر یاد شده ۳۵ یادداشت تفاهم همکاری و برخی قراردادها برای بسترسازی و توسعه مناسبات دو کشور امضاء شد.
وی سفر وزیر امور خارجه فرانسه در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی به ایران را نتیجه توسعه روابط این دو کشور ارزیابی کرد.
سفیر ایران در فرانسه با بیان اینکه برخی شرکت های بیمه فرانسوی همچون بیمه «کوفاس» آماده همکاری و پوشش قراردادهای شرکت های فرانسوی با ایران هستند، گفت: اما احتیاط و نگرانی بانک های بزرگ فرانسه از مجازات های احتمالی آمریکا مانع از توسعه روابط اقتصادی می شود که باید با تدبیر این مشکلات مرتفع شود.
آهنی تاکید کرد: نگاه شرکت های فرانسوی به ایران به عنوان شریکی مطمئن و نه بازاری برای صادرات صرف کالا، عامل مهمی در موفقیت شرکت های فرانسوی در بازار ایران خواهد بود.

***امنیت عامل تشویق فرانسوی ها برای حضور در بازار ایران است
وزیر اسبق، نماینده مجلس و رئیس شورای عمومی منطقه «او دو سن» فرانسه نیز در این همایش، اظهار کرد: ثبات و امنیت ایران در منطقه ای متلاطم، عاملی مهم در تشویق شرکت های فرانسوی برای حضور در بازار ایران است.
«پاتریک دووجیان» اضافه کرد: روابط ایران و فرانسه دارای قدمت تاریخی است و مردم دو کشور روحیه مشترکی دارند و دلیل نزدیکی روابط دو کشور همین موضوع است.
وی افزود: با توجه به تحکیم روابط دو کشور، استان «او دو سن» آمادگی دارد تا در تمام زمینه ها با ایران همکاری کند.
یک اقتصاددان و کارشناس امور ایران نیز در این همایش با ارائه گزارشی، شاخص های کلان اقتصاد ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی ۴.۵ درصد بود و برای پشت سر گذاشتن معضل بیکاری نیاز است که این رشد پنج سال تداوم داشته باشد.
«تی یری کوویل» اضافه کرد: ایران ظرفیت رشد هشت درصدی را داراست و می تواند اقتصادی قوی همچون برزیل باشد.
وی با ارائه نموداری از تورم ایران و بیان اینکه دولت یازدهم موفق به کاهش تورم از ۳۵ به ۹ درصد شده است، افزود: نرخ ارز نیز با توجه به رشد آن در سال های گذشته، با ثبات است.
کوویل اظهار کرد: البته بدلیل سیاست های آمریکا هنوز نگرانی وجود دارد، اما بعید به نظر می رسد معضل خاصی پیش آید.
وی صادرکنندگان مهم به ایران را کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، هند، روسیه، سوئیس، ایتالیا، هلند و برزیل معرفی کرد و گفت: فرانسه هنوز در رده ۱۰ شریک تجاری ایران قرار نگرفته است و در رده های ۱۳ الی ۱۵ قرار دارد.
این کارشناس فرانسوی با اشاره به همکاری ایران با نهاد مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت: همکاری ایران با این نهاد موجب شفافیت می شود.
مدیرکل امور شرکت های بانک «دلو بک» نیز در این همایش به بررسی ویژگی های روابط بانکی دو کشور پرداخت و افزود: نقل و انتقال پول برای امور تجاری با محدودیتی مواجه نیست اما هنوز مشکل تامین فاینانس از سوی بانک های بزرگ فرانسه حل نشده است.
به گزارش ایرنا، تاکید بر اهمیت بازار ایران، ارائه تجربه های فعالان اقتصادی فرانسوی حاضر در بازار ایران، پرسش و پاسخ و ارائه نظر، دیگر بخش های همایش «ایران؛ بازاری برای اکتشاف فرصت ها» بود.
این همایش ‎به ابتکار اتاق بازرگانی دپارتمان «او دو سن» و با حضور «علی آهنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، «پاتریک دوِوجیان» وزیر اسبق و رئیس شورای دپارتمان او دو سن فرانسه، «تی یری کوویل» اقتصاددان و متخصص امور ایران و جمع کثیری از بازرگانان فرانسوی برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات