رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

براساس داده‌های اخیر پنتاگون مشخص شده که عملیات ضد داعش برای مالیات دهندگان آمریکایی از آغاز این عملیات در سال ۲۰۱۴ حدود ۵ / ۱۲ میلیون دلار در روز آب خورده است. از زمان آغاز عملیات علیه داعش در ژوئن ۲۰۱۴ تا اکنون، آمریکا بیش از سایر اعضای ائتلاف ضد داعش هزینه کرده است و […]

براساس داده‌های اخیر پنتاگون مشخص شده که عملیات ضد داعش برای مالیات دهندگان آمریکایی از آغاز این عملیات در سال ۲۰۱۴ حدود ۵ / ۱۲ میلیون دلار در روز آب خورده است.

از زمان آغاز عملیات علیه داعش در ژوئن ۲۰۱۴ تا اکنون، آمریکا بیش از سایر اعضای ائتلاف ضد داعش هزینه کرده است و براساس آمارهای اخیر مربوط به بودجه مصرفی آمریکا در این نبرد، این کشور ۱۱ میلیارد دلار هزینه کرده است. در پایان ۲۰۱۵، آمریکا ۵ / ۵ میلیارد دلار برای این جنگ هزینه کرده بود که این رقم در سال ۲۰۱۶ به یکباره دو برابر شده است.

پشتیبانی هوایی بیشترین میزان هزینه‌ها را برای آمریکا داشته است و برای نیروی هوایی این کشور بیش از سایر خدمات و سرویس های دفاعی هزینه شده به طوریکه شش میلیارد دلار برای دست کم ۱۷ هزار حمله هوایی تا به امروز هزینه شده است.

در جریان حمله تحت رهبری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۶ در موصل، جنگنده‌ها به طور متوسط هر هشت دقیقه یک موشک هلفایر به سمت شهر شلیک کرده‌اند.

دانیل منینگ، یکی از مقام‌های ارتش آمریکا در مصاحبه با پایگاه خبری Military.com گفت: این بالاترین میزان توجه به یک شهر در یک بازه زمانی طولانی است. ما از جنگنده های F-35 با قابلیت های فراوان در این نبرد استفاده کرده ایم چون می خواستیم به شرکا و دشمنانمان بفهمانیم که قدرت هوایی ما در راس قرار دارد.

براساس آمارهای ارتش آمریکا، قلمروی تحت کنترل داعش از زمان آغاز این عملیات به نصف رسیده است. به گفته آمریکایی‌ها تنها در حملات هوایی اخیر در پالمیرا سوریه ۱۶۸ تانکر سوخت تروریست ها نابود شده است. منابع نفتی داعش یکی از اصلی ترین منابع درآمدی این گروه ترویستی است.

باوجود اینکه مقام ها هنوز از ارائه تاریخی دقیق تکمیل این عملیات با احتیاط عمل می‌کنند، جفری هاریگیان، یکی از مقام های ارتش آمریکا و فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی نیروی هوایی این کشور معتقد است که ائتلاف تحت رهبری داعش به پیشرفت خوبی رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات